brak pieniędzy

Drogi kliencie, na pewno trafiłeś na ten wpis ponieważ spotkała Cię z odmowa udzielenia kredytu w banku. Starania się o uzyskanie kredytu w jakiejkolwiek formie czy to gotówkowego, konsolidacyjnego czy karty kredytowej lub innych produktów nie zawsze kończy się po naszej myśli. Co zrobić gdy już nas to spotka? Iść do kolejnego i próbować po raz kolejny?

Najważniejsze jest ustalić powód odmowy. Tylko ustalając, dlaczego bank odmówił nam kredytu możemy poradzić sobie z tym problemem.

Jeśli większość wymienionych problemów dotyczy Ciebie trzeba będzie najpierw je jakoś rozwiązać a później starać się o kredyt bankowy. Jak to zrobić? Zapytaj naszego przedstawiciela. Te problemy nie są wieczne, da się je ograniczyć bądź usunąć.

Powód 1. Zapytanie w nieodpowiednim banku

Nieznajomość rynku finansowego oraz polityki kredytowej banków, w którym zamierzamy zrobić zapytania będzie prowadzić do uzyskania odmowy udzielenia kredytu. Każdy klient ma inną sytuację, nie wie, który z kilkudziesięciu polskich banków ma wybrać.

Aby odpowiednio wybrać bank musimy znać jego podejście do kwestii:
– Zdolności kredytowej,
– Wyliczania kosztów utrzymania,
– Kryterium wiekowego,
– Akceptowanych źródeł dochodu,
– Podejścia do posiadanych pożyczek poza bankowych

To tylko kilka czynników branych pod uwagę przy decyzjach kredytowych , ale te są najważniejsze. Poznanie przez klientów dokładnych kryteriów i funkcjonowania banku, jest niemożliwe. Proces ten poparty jest współpracą z bankiem i doświadczeniem. Dlatego dobrym pomysłem będzie zwrócenie się do odpowiedniego specjalisty kredytowego.

Z naszych obserwacji wynika, że dość częstą praktyką stosowaną przez klientów którzy dostali pierwszą odmowę kredytu jest rozpoczęcie tzw „rajdu po bankach”. Jeśli pierwszy bank nie udzieli nam kredytu, może 2 lub 7 wreszcie się zgodzi. Klient w przez kilka kolejnych dni (lub jeden dzień) składa zapytania w kilku bankowych, co skutecznie blokuje późniejszą pomoc przez profesjonalnego pośrednika kredytowego. Zalecamy ostrożność- jeśli chcesz sam zorientować się w ofercie banków to oczywiście idź do banków, zapytaj o kwestie które Cię interesują, ale absolutnie nie daj robić sobie zapytania kredytowego. Znaczna liczba zapytań kredytowych skutkuje blokadą i uniemożliwia kredytowanie klienta przez mim 30dni . Dobrym wyjściem jest zapytanie w swoim banku o kredyt lub jednym polecanym znajomych ale nie ma sensu robić dalszych zapytań. W tej sytuacji lepiej zwrócić się do specjalisty kredytowego.

Niestety zapytania są od razu raportowane w BIK-U. Czyli zapytanie które zrobiliśmy 15 min temu w innym banku X, będzie już widoczne dla kolejnego banku Y. Trzeba o tym pamiętać aby nie utrudnić sobie możliwości uzyskania kredytu.

Niektóre banki mają także tzw. karencję w uzyskiwaniu kredytu. Jeśli w banku X zrobiłeś dziś zapytanie przez kolejne np.3 miesiące możesz być pozbawiony możliwości wnioskowania.
Zapytania w firmach pożyczkowych ,to w większości banków normalne zapytanie kredytowe, dlatego też znacznie obniża punktację klienta. Jeśli miałeś dużo zapytań jest dla Ciebie wyjście, dobry specjalista zwróci się z Twoim przypadkiem do banku, który akceptuje liczne zapytania w firmach wywodzących się z sektora poza bankowego.

Powód 2. Błędne wypełnienie wniosku kredytowego

Wnioski składne przez Internet, lub na infoliniach banków nie są dobrym pomysłem. Nie zawsze wiemy co mamy wpisać w odpowiednie rubryki wniosku, często wydają się nam te informacje nieistotne i wypełniamy, żeby wypełnić, a niektóre informacje spowodować mogą fakt odmowy. Niestety ogromna część wniosków wypełnianych online, czy przez telefon kończy się odmową i ogromną ilością zapytań kredytowych. Wnioski różnych banków bywają dosyć zawiłe i złożone, więc lepiej aby cały proces składania wniosku odbył się z pomocą specjalisty.

Powód 3. Brak zdolności kredytowej

Przyczyny braku zdolności kredytowej mogą być różne. Wszystko zależy od banku w którym wnioskujemy, jego systemu obliczającego zdolność kredytową u klientów. Odmowa udzielenia kredytu przez jeden bank nie zamyka nam drogi do kredytu.

Jeśli suma rat naszych kredytów, razem z obciążeniami z kart kredytowych, nie przekracza średnio 70 % naszych dochodów(w zależności od banku) z definicji możemy się starać o kredyt konsolidacyjny. W przypadku gotówkowych, nasze raty po uzyskaniu kredytu mogą wynosić maksymalnie 65% kwoty dochodu (w zależności od banku). Wartości te zostały uśrednione, jedne banki mają wskaźniki na poziomie 50 % a inne 65%. Profesjonalny pośrednik kredytowy pomoże wybrać bank, najlepiej przeliczający zdolność kredytową w danej sytuacji. Odmowa udzielenia kredytu już się nie powtórzy, jeśli się wszystko dokładnie przeliczy. Przejdź do naszej oferty Pożyczka dla zadłużonych.

Odmowa kredytu bankowego ze względu na brak zdolności kredytowej, co poradzić?
Dobrym wyjściem jest przeprowadzenie restrukturyzacji kredytów. Podpisanie ugody z bankami spowoduje wydłużenie czasu trwania kredytu a co za tym idzie zmniejszenie raty dzięki czemu „uwolni się zdolność”. Po tego typu procesie jak zmniejszenie rat, możemy dobrać gotówkę, bądź przeprowadzić proces konsolidacji kredytów.

Kolejnym rozwiązaniem jest znalezienie dodatkowego źródła dochodu(często już go mamy ale z jakiegoś powodu nie zostaje uwzględniony przez dany bank), ewentualnie przepracowane 3 miesiące pozwolą nam wykazać wiarygodny dochód i zwiększyć zdolność kredytową.

Idealnym rozwiązaniem, aby poprawić swoją zdolność jest przystąpienie do kredytu z inną osobą. Może to być małżonek, rodzic czy bliski znajomy. Dochód tej osoby, połączony z naszym podniesie w znacznym stopniu nasze możliwości kredytowania.

Powód 4. Niski scoring (punktacja BIK)

Każdy bank inaczej wylicza ocenę scoringową. Stosuje do tego swoje algorytmy i różne czynniki mają na niego wpływ. Punktacja w Biurze Informacji Kredytowej jest tworzona na podstawie naszych danych obecnych i z przeszłości. Punktacja wyliczana jest na podstawie historii kredytowej klienta, ilości zapytań, spłacalności kredytów. Banki do tych danych dodają swoje czynniki które biorą pod uwagę jak wiek, stan cywilny, zamieszkanie klienta, szybkość zakredytowania. Każdy bank zupełnie inaczej podchodzi do tych danych.

Na podstawie tej oceny dostajemy ofertę w banku. Często słabszy scoringowo klient dostaje odmowę kredytu lub stosunkowo niższą kwotę. Warto dopytać bank, o powód odmowy udzielenia kredytu. Z tą wiedzą, zdecydowanie łatwiej będzie dobrać odpowiednią ofertę pośrednikowi kredytowemu.

Niska punktacja będzie również gdy pojawią się zaległości na naszych kredytach bankowych jak i poza bankowych. Nawet kilka dni zaległości może bardzo obniżyć naszą punktację. Jeśli zdarzą się zaległości powyżej 30 dni w spłacie kredytów bankowych(nawet historycznie), może oznaczać , że tylko dosyć drogie banki będą mogły nam pomóc, lecz to też nie zawsze.

Odmowa uzasadniona przez bank zaległościami w spłacie nie zamyka całkiem naszej drogi do uzyskania kredytu, a odpowiednie poprowadzenie klienta przez specjalistę skutecznie pomoże wyjść na prostą.

Powód 5. Czas określony naszej umowy

Bardzo duża liczba pracodawców zatrudnia swoich pracowników na czas określony. Co roku, czy 2 lata przedłużają umowy. W związku z tym duży odsetek klientów ma problem ze znalezieniem kredytu na długie okresy. Klienci zwracają się do banków, zazwyczaj „swoich” czyli tak gdzie mają konto, nie znając ich zasad jakimi kierują się przy udzielaniu kredytów i nie mając świadomości odnośnie ich wymagań. To spory błąd. Jako pośrednik do lat współpracujący z kilkunastoma bankami wiemy, że na rynku jest mała ilość banków akceptujących czasowe umowy. Jednakże wiemy, że klient pracujący od 2 lat, z umową jeszcze przez 5-6 miesięcy może u nas uzyskać kredyt rozłożony na 10 lat.

W tym przypadku nie zawsze warto iść do swojego banku, ponieważ nie wiemy czy zaakceptuje on na naszą krótkoterminową umowę z pracodawcą. Banki bardzo różnie traktują klientów. Jedne z nich wymagają potwierdzonej ciągłości zatrudnienia, przedstawienia wcześniejszej umowy z tym samym pracodawcą. Inne będą oczekiwać od klienta promesy zatrudnienia.

Dlatego też w tej sytuacji niezbędna jest wiedza, doświadczenie i znajomość ofert banków. Dzięki temu klient bez problemu dostanie kredyt, pomimo tak naprawdę niezbyt stabilnej sytuacji z związanej zatrudnieniem.

Powód 6. Dużo zapytań kredytowych w bankach i firmach pożyczkowych

Z naszych obserwacji wynika, że dość częstą praktyką stosowaną przez klientów którzy dostali pierwszą odmowę kredytu jest rozpoczęcie nazywanego przez nas „rajdu po bankach”. Jeśli pierwszy bank nie udzieli nam kredytu, może 2 lub 7 wreszcie się zgodzi. Klient w przez kilka kolejnych dni (lub jeden dzień) składa zapytania w kilku bankowych, co skutecznie blokuje późniejszą pomoc przez profesjonalnego pośrednika kredytowego. Zalecamy ostrożność- jeśli chcesz sam zorientować się w ofercie banków to oczywiście idź do banków, zapytaj o kwestie które Cię interesują, ale absolutnie nie daj robić sobie zapytania kredytowego. Znaczna liczba zapytań kredytowych skutkuje blokadą i uniemożliwia kredytowanie klienta przez mim 30dni . Dobrym wyjściem jest zapytanie w swoim banku o kredyt lub jednym polecanym znajomych ale nie ma sensu robić dalszych zapytań. W tej sytuacji lepiej zwrócić się do specjalisty kredytowego.

Niestety zapytania są od razu raportowane w BIK-U. Czyli zapytanie które zrobiliśmy 15 min temu w innym banku X, będzie już widoczne dla kolejnego banku Y. Trzeba o tym pamiętać aby nie utrudnić sobie możliwości uzyskania kredytu.

Niektóre banki mają także tzw. karencję w uzyskiwaniu kredytu. Jeśli w banku X zrobiłeś dziś zapytanie przez kolejne np.3 miesiące możesz być pozbawiony możliwości wnioskowania.

Zapytania w firmach pożyczkowych ,to w większości banków normalne zapytanie kredytowe, dlatego też znacznie obniża punktację klienta. Jeśli miałeś dużo zapytań jest dla Ciebie wyjście, dobry specjalista zwróci się z Twoim przypadkiem do banku, który akceptuje liczne zapytania w firmach wywodzących się z sektora poza bankowego.

Chcesz się dowiedzieć więcej?

Przyjdź do naszego biura w Nowym Sączu, ul. Nawojowska 10

Bądź skontaktuj się mailowo: biuro@pozyczkisacz.pl
Tel. 511 316 699 lub 790 253 942

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *